پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد

مطالب دیگر:
📜بررسی اکراه و مقایسه آن با مفاهیم مشابه📜ديوان عدالت اداري و تشكيلات آن📜مجازاتهای جایگزین در مورد اطفال بزهکار و تطبیق آن با اسناد بین المللی📜میراث فرهنگی در حقوق ایران و درحقوق بین المللی📜بررسی تطبیقی مبانی نظری توسعه اقتصادی در غرب📜بررسی قراردادهای نفتی بین المللی در حقوق اقتصادی📜رویكردهای قوی و امنیت جمهوری اسلامی📜اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم📜نظام کیفری ایران باستان📜فایل رشته حقوق درباره معامله📜گزارشی مختصر از تعریف مقیاس (scale)و نحوه استفاده از آن📜چگونه چمن رلی تولید کنیم📜بررسی سند و اقسام ان📜بررسی جرم ادم ربایی📜فایل رشته حقوق درباره غصب📜فایل بررسی جزای اسلامی📜بررسي كنوانسيون رفع همه اشكال تبعيض عليه زنان📜جرایم بهداشتی، درمانی و دارویی در قانون تعزیرات حکومتی📜بررسی نقش دولت در زمینه سازی توسعه فن آوری اطلاعاتی📜مصادره اموال غير منقول📜همايش ملي نقش زنان در توسعه پايدار📜احراز تاجر بودن و توقف از پرداخت دیون در ورشکستگی📜آزادی اطلاعات و تزاحم آن با حریم خصوصی📜مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل📜پاورپوینت مهندسی فاکتورهای انسانی و ارگونومی
پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد|42052623|nao|تایپوگرافی در ایران,تایپوگرافی در جهان,پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد,تاریخچه تایپوگرافی در ایران و جهان,دانلود پایان نامه تایپوگرافی,دانلود پایان نامه گرافیک,دانلود پایان نامه رشته گرافیک
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان پیشینه تایپوگرافی در ایران و جهان و تحلیل اساتید در این مورد آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

هدف از این پایان نامه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات74حجم18/406 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه رشته گرافیک مقدمهتایپوگرافی در ایران به دلیل عدم شناخت طراحان گرافیك از ویژگی‌ها و چندوچون خط فارسی و نوع نگارش آن در اقلام مختلف خوشنویسی و یا تمایل به شیوه‌ها و ملاك‌های زیبایی‌شناسی و نوع نگارش در تایپوگرافی غرب، دچار مشكلات فراوانی بوده و هست.هرچند كه قصد نداریم حركت‌های درست و اصولی را از جانب طراحان باتجربه، ولو بسیار اندك نادیده بگیریم ولی بررسی و تجزیه و تحلیل آثار موفق و ماندگار، بیانگر این است كه هدف از «تایپوگرافی» ارسال هرچه مؤثر پیام و برقراری ارتباط و ایجاد تفهیم بیشتر نسبت به نوشتار عادی بوده است.با گذشت زمان و توجه به هنر گرافیك و گسترش خدمات آن در جهت برقراری ارتباط تصویری، به این مقوله توجه ویژه‌ای صورت گرفت و نیز كشف ظرفیت‌های بصری خط و در مواردی همراهی تصاویر با خط در طراحی عناوین، با علاقه بیشتری دنبال شد. چیزی كه در این میان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد این است كه با اینكه «تایپوگرافی» دامنه استفاده زیادی نسبت به گذشته كه مختص به گرافیك و گاهی نقاشی می‌شد ولی عدم استفاده آن در گرافیك محیطی و به‌خصوص بناهای معماری امروز، بسیار سؤال‌برانگیز است. زیرا تاریخچه كاربرد خطوط در ایران نشان می‌دهد كه در فرهنگ معماری اسلامی این مقوله از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.استفاده از خط و خوشنویسی در گذشته با مفهوم امروزی به عنوان «گرافیك محیطی» بیشتر در تزئینات بناهای مقدس و معنوی در شهرسازی به‌كار رفته است. گویی طراحان بنا برای معرفی هرچه با شكوه‌تر و عرفانی‌تر فضاهای مقدس در معماری، از خطوط به عنوان فرم یا حتی القای مفهوم بهره كافی برده‌اند و این نشان از اهمیتی است كه برای كتابت «قرآن» نزد مسلمانان وجود داشته و برای نگارش آن از خطوط زیبا و خوشنویسی استفاده می‌كرده‌اند. کلمات کلیدی:تایپوگرافیتایپوگرافی در ایرانتایپوگرافی در جهان فهرست مطالبمقدمه 6تایپوگرافی 8تایپوگـرافی در ا یران و جهان 10تایپوگرافی در ایران 18تایپوگرافی و ارزش‌های بصری حروف 30مصاحبه ای با استاد قباد شیوا 40تحلیل استاد احصایی از تایپوگرافی در ایران 50تایپوگرافی شورشی (تایپوگرافی در جهان) 66نتیجه گیری 71منابع: 73




"